Frågor och svar om produktregistrets e-portal
-
Jag har registrerat mig men får inget mail med bekräftelselänk. Vad är det för fel?
Om du har angett rätt e-postadress när du registrerade dig har det skickats en bekräftelse till dig. Kontrollera att meddelandet inte hamnat i skräpposten eller fastnat i ett spam-filter. Du kan prova att registrera din e-postadress igen om du misstänker att det blivit fel.
-
Jag kan inte logga in med mitt BankID. Jag får felmeddelande 10002, 10003 eller 10010. Varför blir det så?
Det finns inget giltigt BankID på datorn eller den mobila enheten du använder. Hämta ett nytt BankID hos din internetbank.
-
Kan en användare rapportera för fler företag, till exempel i rollen som en konsult?
Ja, konsulter kan registrera en användare som kan vara aktiv som rapportör för flera olika företag.
-
Kan vår utländska konsult rapportera i e-tjänsten för oss?
Ja, men endast med sms-inloggning om konsulten saknar ett svenskt bankID.
-
Kan vi vara flera användare som rapporterar för ett företag?
Ja, ni kan vara fler användare och även ha olika behörigheter. Vi uppmanar alla företag som har möjlighet att ha minst två användare för säkerhets skull. Nya användare kan registreras för respektive företag av den som har rollen som företagsadministratör.